המרכז לייעוץ שינה - יועצת שינה

שינה במיטת ההורים

לוח אירועים

לישון במיטת הורים

דף הבית > מאמרים >לישון במיטת הורים
שתף |

 

לישון במיטת הורים    
מאת: דבורה זהבי כהן

חצות. זה מתחיל בקול חלוש שבוקע מחדר הילדים וממשיך בבכי מתעצם ומתגבר. לא להגיב, אני אומרת לעצמי. תעשי את עצמך ישנה. אם תמשיכי לישון, הוא יבין שהוא צריך לשים את הראש על הכר ולהרדים את עצמו.

חצות ורבע , הבכי מהחדר השני מתעצם, מלווה עכשיו ביללות טורדניות. בחוסר חשק מוחלט אני גוררת את עצמי לחדר הילדים ומרימה את הפעוט הקטן שלי שעומד ומנער את סורגי הלול.

תמיד בשניות האלה, בהן המוח מחשב בזריזות את שעות השינה שעוד נותרו, אני עורכת טבלת בעד ונגד. אם אלחם איתו עכשיו שיילך לישון במיטה שלו, אני יכולה לשים על הלילה הזה את הכותרת לילה לבן. מצד שני, אם אקח אותו למיטה שלנו, אוכל לזכות בכמה שעות שינה ולקום חצי רעננה בבוקר.

כמה פעמים עמדתם גם אתם מול מיטת התינוק וערכתם את החישובים האלה בראש, אשר בסופם הייתה תמיד תוצאה אחת. שינה במיטת ההורים?

כן, בעבור רובנו מדובר בפתרון מהיר וקל להרגיע את התינוק, פשוט להביא אותו למיטה שלנו. שורשי הענייין חבויים איפשהו שם במשהו קדמון, בתקופה שבה הצאצא היה מחובר כל הזמן לשד אימו. שואב את החום שלה, מתנחם בזרועותיה. כל צרכיו נמצאים ממש שם, דקה ממנו ואנחנו, אנחנו בכלל לא צריכות להיות ערות בשביל זה.

הבאת תינוק למיטת הורים אולי נותנת לנו פתרון נוח לטווח הקצר, אולם בטווח הארוך מדובר בנזק שהרבה יותר קשה לתקן. אם גם אתם נופלים למלכודת הדבש שנקראת שינה במיטת ההורים ולא מצליחים לפתור את התעלומה שנקראת שינה של תינוקות.
להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להתגבר על בעיית הלינה המשותפת עם הילדים:

·         סדרו לתינוק חדר או פינה שתהיה רק שלו והתחילו מגיל קטן, ממש משלב הלידה, להרגיל אותו ששם הוא ישן. שינה של תינוקות מבוססת בראש ובראשונה על הרגלים ולמידה. ככל שנקדים ונקנה לתינוקנו הרגלי שינה בריאים וחיוביים, כך נצליח לזכות מהר יותר בשנת לילה מלאה וטובה.

·     בין אם אתן מניקות או מאכילות בבקבוק, הרגילו את התינוק ואת עצמכן לבצע את אקט האכלה לא במיטת ההורים אלא במקום נטראלי, כמו כסא נדנדה לצד המיטה. בדרך זו תרגילו את התינוק שלא לקשר בין שינה לאוכל ותסייעו לו לא לבלבל בין המונחים

 

·      בואו אל הליך ההרדמה כמה שפחות עייפות. נכון, זה לא להתמודד עם שינה של תינוקות, כאשר אתן עצמכן עייפות נורא ולכן אם אתן יכולות לגנוב שעה בצהריים או להיעזר באחרים, אל תהססו לבקש עזרה. בדרך זו תוכלו לעמוד איתנות יותר בפני הרצון העז לקחת את התינוק למיטת ההורים.

 

·     עקביות, עקביות, עקביות. שינה של תינוקות מבוססת על עקביות. אם תקחו לילה אחד למיטה שלכם ולילה אחר לא, רק תבלבלו את התינוק ותצרו מצב של תסכול אצלכם ואצלו. חשוב מאוד לא לסטות מהדרך ולהאמין שצריך לעבור כמה לילות  פחות קלים ואז זה יעבור .

 

·     אם אתם מרגישים שאתם צריכים תמיכה או עזרה מקצועית, אל תהססו לפנות ליועצת שינה שתסייע לכם ללמוד איך להרגיל את תינוקכם לשנת תינוקות, איך להתמודד עם בעיות ולהתמיד. יועצת שינה תלווה אתכם תקופת זמן מוגדרת ותהיה שם לצידכם כאשר תרגישו שאתם מועדים וכמובן תסייע לכם להתמודד עם מצבים חדשים  

שינה של תינוקות היא לא דבר פשוט. חשוב שנהיה מתואמים ורציניים בכל שלבי ההליך, על מנת שנוכל להקנות לילדינו הרגלי שינה בריאים. בסופו של דבר זה ישתלם לא רק לתינוק אלא גם לנו ואין כמו שנת לילה טובה על מנת לחיות חיים מלאים ומעשירים יותר.

2 1
הצטרפו לניוזלטר של המרכז לייעוץ שינה
שם:
דוא"ל:

יועצת שינה | הוסף למועדפים | יועצת שינה בגוגל +