המרכז לייעוץ שינה - יועצת שינה

יועצת שינה לתינוקות , פעוטות וילדים | המרכז לייעוץ שינה,הרגלי שינה אצל תינוקות

לוח אירועים

הרגלי שינה אצל תינוקות

דף הבית > מאמרים >הרגלי שינה אצל תינוקות
שתף |
הרגלי שינה אצל תינוקות
מאת: דבורה זהבי כהן.

הולדתו של תינוק חדש מביאה עימה שמחה ואושר לבית, אך גם לילות ללא שינה. חשוב ללמוד על הרגלי שינה אצל תינוקות על מנת להבין קצת יותר על עולמם, וכן על מנת שנוכל להרגילם לשינה רצופה.

תינוקות רכים ישנים ברוב שעות היום במחזורי שינה קצרים. בדרך כלל זמן השינה של תינוק קטן נע בין שעתיים עד ארבע שעות בכל תנומה. כך גם בלילה. הסיבה לכך היא בצרכיו הפיזיים של התינוק אשר אינם מווסתים וחשובים להתפתחותו כמו אכילה ועשיית צרכים.

בערך בגיל שישה חודשים, תינוקות אמורים להיות מווסתים מבחינת מזון ואינם זקוקים לאכול בלילה. יחד עם זאת, ייתכן כי יתעוררו מסיבות שונות כמו כאבי בטן, חלום רע (כן הם חולמים בגיל הזה!), וכד'.

הורים רבים מוצאים את עצמם מתגעגעים לשנת לילה רצופה ומסתובבים טרוטי עיניים למשך שעות היום בשל התעוררויות רבות במשך הלילה בגלל התינוק שבוכה.

חשוב להדגיש כי הרגלי שינה אצל תינוקות משתנים עם התפתחותו של התינוק. בדרך כלל עד גיל חודשיים התינוק עוד לא מווסת ולא ישן באופן מסודר. בסביבות גיל חודשיים עד ארבעה חודשים, סדר יומו של התינוק מסתדר והוא מסתגל לזמני שינה קבועים: בד"כ שנת בוקר, שנת צהריים ושנת לילה, כאשר ייתכן התעוררויות במהלך הלילה. בסביבות גיל שנה מספיקה לתינוק שנת צהריים אחת ושנת לילה בה הוא כבר בד"כ ישן רצוף.

בערך בגיל שלוש הילד כבר לא זקוק לשנת צהריים וישן במהלך כל הלילה.

יחד עם זאת, אם התינוק לא יתרגל מגיל צעיר להרגלי שינה נכונים, יהיה לו קשה לאמץ אותם מאוחר יותר.

על מנת להרגיל את התינוק להמשיך לישון במיטתו כדאי לדעת כמה דברים על הרגלי שינה אצל תינוקות.

מחזור שינה של תינוקות וילדים הינו קצר משל מבוגרים ואורך כשעה (בעוד מחזור השנה אצל מבוגרים אורך כשעה וחצי). לכן ייתכן כי התינוק יתעורר לעיתים קרובות יותר ובשעות שונות מאשר מבוגר.

אין זו סיבה אשר בגינה תיאלצו להתעורר בלילה עד שתינוקכם יגיע לגיל שמונה עשרה. ניתן ללמד תינוקות הרגלי שינה המותאמים למחזור החיים.

חשוב להסביר לתינוק ולהראות לו, כבר מיום לידתו, כי ישנו סדר יום קבוע. יש זמן להתעורר בבוקר, לאכול, לשחק ולישון. לילה הוא זמן לישון.

לפני הרדמת הלילה, חשוב לערוך טקס הרדמה קבוע: ארוחת ערב, אמבט חמים, לבישת פיג'מה, צחצוח שיניים אם כבר יש שיניים, סיפור או שיר ערש, ולאט לאט להרדים את התינוק במיטתו. לא על הציצי, לא עם בקבוק, לא בעגלה, לא ברכב, לא במיטה שלכם. במיטתו.

כאשר התינוק מתעורר בלילה, חשוב להרגילו לחזור ולהירדם במיטתו. בתחילה לגשת אליו, להאכילו אם צריך ולהחזירו למיטה. אם הוא לא צריך לאכול, נסו להרדימו במיטתו ע"י ליטוף או ישיבה ליד המיטה. אם זה לא עוזר אפשר להרימו, לחבקו ולהשיבו למיטה. הכי חשוב לעשות את הפעולות הללו בשקט, ללא דיבורים, ועם כוונה ברורה אותה תעבירו לתינוק כי עכשיו לילה וצריך לישון. ככל שיהפוך התינוק פחות תלותי בכם לצורך הירדמות, הוא יוכל להירדם בכוחות עצמו ולא יעיר אתכם מדי לילה.

נכון, התהליך הזה איננו פשוט, והרגלת הרגלי שינה יכולים לארוך כמה לילות ארוכים וסיוטיים, אבל בסופו של דבר, לטווח הארוך, זה משתלם.

הרגלי שינה אצל תינוקות, כאמור, שונים מאשר אצל מבוגרים ומשתנים עם התפתחותו של התינוק. חשוב להיות קשובים לתינוקכם, לנסות ולהבין מתי הוא מתעורר לשם האכלה, מתי הוא רוצה תשומת לב ומתי קשה לו להירדם מסיבה זו או אחרת. בכל מקרה, ככל שתעבירו לתינוק את המסר כי יש לישון בלילה ולא להעיר אתכם, בסופו של דבר, הוא יפנים את זה.

הרגלי שינה של תינוקות. איך הם ישנים, להתייחס לשלבים שונים של התינוק, איך מקנים לו הרגלי שינה טובים. הנושא הספציפי לבחירתך

2 1
הצטרפו לניוזלטר של המרכז לייעוץ שינה
שם:
דוא"ל:

יועצת שינה | הוסף למועדפים | יועצת שינה בגוגל +