המרכז לייעוץ שינה - יועצת שינה

שינה | תינוקות | פעוטות

לוח אירועים

חשיבות השינה עבור התינוק

דף הבית > מאמרים >חשיבות השינה עבור התינוק
שתף |
שינה של תינוקות, מדוע היא חשובה?
מאת: דבורה זהבי כהן.

כפי שכולנו יודעים שינה הינה חשובה לכל בני האדם, לתינוקות ולמבוגרים כאחד. שינה של תינוקות חשובה גם להתפתחות התינוקות   ולתפקוד   היומיומי של ההורים. גם בעלי חיים זקוקים לשינה כדי לשרוד.
במאמר זה נבדוק מה ההשלכות של מחסור שעות שינה של תינוקות  וילדים ושל שינה לא איכותית ולא רציפה.
שינה של תינוקות חשובה להם וגם להורים כדי שגופם יוכל לנוח והמוח יעבד בזמן השינה את כל מה שעבר במהלך היום. אנו יודעים שמחסור בשעות שינה של תינוקות ושל ההורים פוגעים בהם במישורים רבים.
להל"ן חלק מהבעיות שנגרמות עקב חוסר שעות שינה: 
   
1.       קשיי ריכוז
   
2.       עייפות
   
3.       עצבנות
   
4.       דיכאון
   
5.       מצבי רוח
   
6.       מתח ברמות גבוהות

לכן שינה של תינוקות חשובה ומסייעת לקדם את הפעולות הנ"ל.

1.       אישיות נוחה יותר

2.       שליטה ברמת הגלוקוז בדם

3.       תיאום קשר עין יד

4.       פיתוח קוגניטיביות

5.       רמת הורמון קורטיזול מאוזנת(סטרס).

שינה של תינוקות היא מקור הכוח של הגוף ומאפשר למוח לגדול ולעבד את הנעשה, כך התינוק מתפתח במהירות במהלך שנותיו הראשונות לחייו, הוא מגיע להישגים מרשימים מבחינת קוגניציה, התפתחות חברתית, גופנית, רגשית, התפתחות מוטורית וכו'.

כיצד תוכלו לשפר שינה של תינוקות ?

1. שגרה- השגרה חשובה מאוד ל שינה של תינוקות ולקיום תקין של התא המשפחתי. השגרה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת גבולות. כאשר לתינוק ולילד יש שגרה הם מרגישים בטחון, הגנה והם יודעים מה הדבר הבא שעומד לקרות. ילד שיש לו שגרה לא יהיה עייף ויהיה להורה קל יותר לזהות את חלון השינה של ילדכם. השגרה אינה מגילה אתכם מלצאת , פשוט נסו לסדר את היציאה עם הצרכים של הילד ושלכם.

2. גבולות- גבולות הם בעצם הבסיס העיקרי לגבולות ילדנו כולל את נושא השינה. גבולות מקנים בטחון לילד, קל לו יותר לסמוך על הוריו ומרגיש מוגן. הילד רואה את העולם כמקום גדול ובעזרת הגבולות שהוריו נותנים לו, הוא רואה את העולם כמקום בטוח יותר. גבולות עוזרות גם לשפר שינה של תינוקות.

3. תגובה להתעוררויות המוקדמות בלילה- כיצד אתם מגיבים להתעוררויות האלה? תינוקות רבים מתעוררים בשעות מוקדמות, לקראת השעה 04:30-05:00 לפנות בוקר. מבחינתכם הלילה הסתיים ומתחיל לו יום חדש, אך לא כך הדבר. כאשר תינוק מתעורר בשעה כה מוקדמת הוא עדיין עייף וזקוק לעוד שעות שינה. חשוב שתהיו עקביים   אסרטיביים ובעזרת הרבה סבלנות תוכלו לאחר לילדכם את   שעת הקימה.
שיפור שעת הקימה עוזרת גם להגדלת
שינה של תינוקות.

אין ספק שכלים אלה יעזרו לכם להקנות לתינוקכם הרגלי שינה טובים יותר.

 
אהבתם את המאמר? ליחצו לייק.

רוצים לקבל מידע על מאמרים חדשים? ליחצו לייק לדף הפייסבוק שלנו (מצד ימין למעלה), רוצים לקבל עדכונים ומאמרים למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו בדף הבית למטה.
7 1
הצטרפו לניוזלטר של המרכז לייעוץ שינה
שם:
דוא"ל:

יועצת שינה | הוסף למועדפים | יועצת שינה בגוגל +